Nieuws

Langer leven met mediterrane voeding

12 februari 2010 - Eet weinig vlees en vleeswaren, veel groente, fruit en noten, olijfolie, peulvruchten en wees matig met alcoholgebruik. Dan voorspellen wetenschappers u een langer leven, op basis van een recente studie. Eerder onderzoek wees al uit dat naarmate het voedingspatroon meer mediterrane kenmerken vertoont, dit met een lager sterfterisico gepaard gaat.

Meer lezen over dit onderzoek? Abonneer u dan op de geheel vernieuwde Fit met Voeding! In het eerste nummer van jaargang 2010 is dit onderzoek een van de vele onderwerpen. Wilt u eerst een proefabonnement? Stuur een mail naar info@ortho.nl en ontvang drie nummers voor €10.